lauranancy.reismee.nl

Laatste 2 werkdagen als vrijwilliger

Oh wat gaat dat snel nog maar 2dagen en dan zitten de 3 weken vrijwilligerswerk er al weer op. Donderdagmorgen eerst naar Cheshire home. Gisteren hadden de kinderen een test gehad. De kinderen moesten dit eerst af maken en hadden dus geen pauze. De test was ook veel te moeilijk maar ik geloof dat ze dit soort dingen ook moeten doen omdat er ook hier gecontroleerd wordt door inspectie of iets. Vandaag waren er zowaar 10 kinderen bij mij in de klas. Een record. Om ongeveer 11.30 zei de teacher dat ze even naar de winkel in het centrum moest en zo weer terug? Oké. Samen met de kinderen af gemaakt wat ze moesten doen maar ja op een bepaald moment was iedereen klaar. Nu is dit een klas die redelijk rustig. Is. Ze blijven wel,in de klas en kletsen met iedereen en maken lol. Maar doen geen vreemde dingen. Sommige jongens wilden met me schrijven en lezen. Zo werd het 12 uur. Dat is normaal de tijd dat ik weg ga maar ja nu was de teacher er niet. Nog maar even wachten, het werd 12.15 en 12.30. Toen zag ik dat de lunch kwam, deze kinderen krijgen lunch op school, en wist ik dat dat het moment was om te gaan ondanks dat ze nog niet terug was. Dus gezegd tegen de collega teacher dat ik moest gaan. Geen probleem ze krijgen nu lunch dus tot morgen??? In Nederland zien ze de leerkrachten aankomen om tijdens het werk even naar de winkel te gaan. Ha,Ha. Toch ook wel weer geweldig want ze geven de kinderen maar ook de vrijwilligers wel het vertrouwen dat het goed komt. Toen ik het hek uitging kwam de teacher ook.

Smiddags bij lubasihome naar de library geweest en onze dingen gedaan als lezen, spelen en plezier hebben. En Laura heeft de hele tijd swing ball gespeeld dat wordt spierpijn... Komt er een hele grote truck aan met een man en vrouw erin???

Op een bepaald moment werden alle kinderen geroepen en moesten ze naar de eetzaal. Tja daar zit je dan in de library zonder kinderen. Wij verbaasd omdat we niet wisten wat er nu weer zou gaan gebeuren. Dus ook maar een kijkje nemen. Zitten ze keurig aan de tafels te wachten. Dan komen de man en vrouw binnen en. Beginnen ze te zingen. Ook dit is een stel,wat eerder is geweest met een groep en nu opnieuw een bezoek komt brengen. De man doet nog wat liedjes en een quiz. Ook dit zeer grappig om mee te maken. In Nederland denken ze dan moet dit, hier hebben we geen zin in maar hier vinden ze het allemaal heel,erg leuk en is iedereen welkom. Daarna op naar de maramba markt. Dit is vlak bij lubasihome maar we zijn er nog nooit doorheen gelopen, ook dit zijn vele, vele, vele marktkraampjes met van alles. Van kleren tot toiletspul,tot fruit, kleden enz. En natuurlijk worden we ook hier in zoveel mogelijk kraampjes binnen gehaald. Liepen we ergens pakt een meisje eventjes heel kort Laura haar haar en zegt : i want to cut it because i like it. Uhm oké hahaha. Staan we op een bepaald moment met 2 mannen te praten. Als ze horen dat we uit Nederland komen beginnen ze overLouis van Gaal. Iemand die ik niet leuk vind dus dat zeg ik ook. Wat ik dan leuk vind voor sport. Nou ja turnen maar hoe leg je dat uit. Dus een foto van

Laura laten zien van de uitvoering. Dat is al helemaal geweldig. Maar als Laura het filmpje van de tumblingbaan laat zien, met salto,s kunnen we niet meer stuk. Waarom ik niet meer van zulke mooie dochters heb gemaakt en dat ze haar talenten moet benutten. Daar hebben Ze wel gelijk in. Oké dan toch nog maar verder kijken. Later bij een van hun wel stof en een tas gekocht. En dat voor ongeveer €7.

Vrijdags is dan echt de laatste dag. Bij Cheshire home is het weer de dag van activiteiten. Vandaag begint echt actief met hardlopen naar het hek, een tikspel, een dans, voetbal. Super leuk. En ja ik was te fanatiek. Natuurlijk doe ik mee. Schiet het opnieuw in mijn bovenbenen. Balen maar ja misschien valt het mee. Tijdens het voetballen krijgt een van de jongens een toeval en we gaan nog even door met sporten maar dan houd het al snel op en zitten de kinderen met zijn allen weer op het kleed. Ook hier komen vele mensen langs, zowel,vrijwilligers als mensen uit zambia, Moms maar ook familie van de kinderen en dergelijke. Het kan allemaal. Vandaag heb ik de ballonnen maar tevoorschijn getoverd. Ook hier is het een succes. Hier mocht ik wel wat foto's maken dus ook dit gedaan en deze zullen we ook op het blog zetten.

Van lubasihome kunnen we helaas niet met foto's laten zien wat we daar deden maar wel het hek en een lege library. De laatste middag bij lubasihome konden we gelukkig toch gewoon tot 16 uur blijven want het vliegtuig van Richard had vertraging. Ook nu weer veel plezier met de kinderen. We mochten naar de library dus maar even de kinderen ophalen Maar de kinderen liepen weer met kippen. De jongsten "speelde" met ze en achter hun rug op dezelfde plek zit een jongen met een mes en een kip. Even later loopt een meisje met een dode kip en begint hem kaal te plukken heel apart. Toen één van de Moms zei dat ze naar de library konden kwamen ze al aangerend en pakte Laura haar hand. Laura heeft met de jongsten buiten met de ballonnen gespeeld en ik met de oudsten in de library met de pc, en boeken lezen.

En toen om 17.15 konden we eindelijk Richard ophalen.

Reacties

Reacties

Tineke jasper

Lieve Nancy en Laura
Wat zullen jullie een voldaan en trots gevoel hebben over wat je hier hebt gedaan voor de kinderen. Nu nog even 'genieten' met elkaar.
Tot snel

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active