lauranancy.reismee.nl

Maramba markt en safari

Maandag een relaxed dagje. We dachte lekker uit te kunnen slapen maar ja we liggen hier voor 00.00 op bed. Dus zijn ook best vroeg wakker. Is het niet om de geluiden van de moskee dan is het wel van een trein die langs komt en super hard toetert. Vroeg naar bed ja: Raar maar waar. Want mensen die ons kennen weten dat we thuis niet voor 00.00 uur op bed liggen. Toen Richard dat hoorde lachte die me uit maar hij doet nu vrolijk met ons mee. Want het is vroeg donker en tja tv kijken doen we hier niet. Als er dan ook nog geen stroom is dan ben je rond 23 uur wel klaar met spelletjes doen en wil je wel naar bed. Misschien kunnen we dit in Nederland ook doen. Ha, Ha.

Nou maandag dus ook lekker gezwommen, met het blog bezig geweest en naar de marambamarkt geweest. Wat een belevenis. Heel heel heel veel kraampjes met vis, schoenen, toiletartikelen, kleden nou je kunt het zo gek niet bedenken. Uitgekomen bij de mannen waar we donderdag een tas en stof hebben gekocht. Effe kletsen en dan weer verder. Laten zien aan Richard waar lubasihome is en via een andere weg terug. Aan de kant van de weg ligt allemaal vuilnis. Je kan het je niet voorstellen en verder allemaal piepkleine huisjes waar kinderen buiten spelen of gewassen worden.

Dinsdag om 6.30 werden we opgehaald door bijna onze privé chauffeur, Obey, (brengt ons nml naar vele dingen)en nu dus ook naar de safari. Waren we met de Victoria falls ook in Zimbabwe geweest, nu gaan we naar Botswana. Eerst naar de grens. Dat is ongeveer een uur rijden. Dan door de douane waarna we aan een ander overgedragen worden en gaan met een bootje naar de overkant. Dit is een 4 landenpunt. Zambia, Zimbabwe, Botswana en Namibië. Ook bijzonder hoor. OpnIeuw door de douane. Deze mannen dringen gewoon voor (er stond namelijk een hele lange rij voor de douane) alsof net heel gewoon is. Dan verder in een open auto op naar het Chobe park. Onze gids, Petrus. Na ongeveer 2 uur door het park rijden hadden we wel dieren gezien, buffels, nijlpaarden in het water, impala,s en vele vogels. Maar nog miet de dieren die we graag wilden zien. We begonnen de moed al een beetje te verliezen. Volgens Petrus kwam dat wel goed maar nu eerst op zoek naar de leeuwen. Dan moest hij wel dingen doen die eigenlijk niet mochten, nml van het pad af. Wij vinden dat natuurlijk een goed idee. Nou de eerste poging niet gelukt. Wel sporen van een leeuw maar verder niks. Gelukkig kwamen we olifanten, giraffen tegen. Aan bijna het einde van de rit wou hij toch nog een poging wagen. Hij liet de andere auto,s gaan zodat wij off. road konden. Best spannend want je moet niet betrapt worden. En zo,n auto gaat overal overheen, kleine boompjes, diepe kuilen, enz, enz. Dit was ook al spectaculair. Af en toe stopte hij de auto en luisterde of er andere auto,s in de buurt waren maar dat was gelukkig niet zo. En zo vonden we toch de leeuw met familie. Een club van ongeveer 10. Echt heel dicht bij, 3 meter. Prachtig, prachtig. En toen heel snel terug crossen, echt crossen. Op de weg een vette duim naar achteren dat het oké was. Op naar het einde van de rit. Helaas stopte de auto ermee. Gelukkig konden we met een ander meerijden nar het hotel. Daar kregen we een super lunch. Je kon alles pakken wat je wou. En middags gingen we op boot safari. Ook dit was fantastisch, krokodillen ook op 3 meter afstand. leguanen, nijlpaarden, buffels en olifanten die van de ene kant door het water naar het eiland gingen. Super om te zien hoe ze eerst de boel verkennen en dan Als de een gaat de anderen ook volgen. Daar aangekomen gaan ze zich lekker omrollen in de modder, zand. Ook dit is prachtig om te zien. Na 2 uur bootsafari was het weer tijd om terug te gaan. Het was een geweldige ervaring. Onze gids dus ook maar een bonusje gegeven.