lauranancy.reismee.nl

Livingstone, de laatste twee dagen

Weer vroeg op want we gaan terug naar livingstone voor onze laatste twee dagen in Zambia. Eerst met de boot 2 uur varen, vervolgens met de auto door de eigenaar naar een benzine station in sinazongwe gebracht. Daar werden we opgehaald door de taxichauffeur die ons ook gebracht had. Hij zou ons naar Choma brengen maar wou ons ook wel direct naar livingstone brengen. Oké. Wat gaat ons dat kosten? We hadden eerdere berichten dat dat werd gedaan voor 1200 kwacha. Maar na 5 weken hier te zijn kunnen we ondertussen onderhandelen en werd het 700. Helemaal top direct door.

Rond 15 uur aangekomen bij Gloria,s bed and breakfast. Er kwam een dikke man op me af, duwde me de reservering onder mijn neus en vroeg is that you? Hmm yes. Oké zei die tegen iemand van de staf. Room nummer 4. Niks niet voorstellen of zo,raar. Dit hadden we hier nog niet eerder mee gemaakt maar ja ze hadden gelukkig wel op ons gerekend.

Effe lunchen bij green tree wat daar erg lekker is. Daar waren we voordat we naar het eiland gingen. De stad in, geld halen en naar de mukuni markt. Nu moeten we toch echt wat souvenirs kopen voor thuis. Het gaat me nu wat makkelijker af om de mensen af te wijzen dat ik niets wil of gewoon wil kijken. Na wat kraampjes bekeken te hebben hebben we wat beeldjes, en een doek waarop olifanten zijn geschilderd gekocht. Natuurlijk weer door te onderhandelen!

Nog een keer bij Olga's gegeten, een heerlijke pizza.

Donderdags was de GROTE DAG voor Richard. Hij had nml in zijn hoofd gezet dat hij wou bungy jumpen van de bridge van 111 meter. Dus op naar de grens en naar de brug. Eerst maar weer even kijken.tja wie A zegt moet ook B zeggen. Dus de stoute schoenen maar aangetrokken en zich opgegeven. Worden weer wat regels verteld en er wordt een nummer op zijn arm gezet en weer de brug op. Nou daar wordt hij ingepakt, pakken handdoeken om zijn benen, veiligheidsgordel om zijn lichaam, nog wat dingen verteld en de bevestiging om de benen. Tja en daar staat hij dan op de brug. 5,4,3,2,1 Go. Hij neemt een duik naar beneden en ja wat voor gevoel dat geeft kunnen jullie beter aan Richard vragen.

Laura hoefde niet en ik heb nog getwijfeld. Zal ik wel of niet. Maar het kost nog al wat en ik heb de gorgeswing gedaan en het is ook best wel hoog hoor! Ook vertelde Richard dat je best lang op de kop hangt en er dan veel bloed naar je hoofd stroomt. En de kans groot is dat ik daar misschien wel hoofdpijn van krijg. Dus ik heb het niet gedaan.

Na de tijd nog effe wat drinken en eten en troffen we een leuk stel,uit Nederland. Er was een leuke video gemaakt maar daar moet je gewoon $40 voor betalen. Toch maar niet gedaan. Laura heeft ook gefilmd en Richard zelf ook. Wij zijn klaar met eten maar er komen steeds meer apen. Op bepaald moment ja hoor een brutale aap pikt de tosti van een man. Hij keken nog al verbouwereerd maar wij moesten er wel,erg om lachen. Het was ook erg grappig.

Daarna maar weer de taxi terug. En het was vroeg in de middag. dus met zijn drieën nog gezwommen in het zwembad wat erbij hoort. Heerlijk.

Nog een keer uit eten bij feeling livingstone lounge. Zo raar want het is er erg rustig terwijl,je er goed kan eten, leuke muziek, gezellige mensen.

Vrijdags alles ingepakt en ons klaar gemaakt voor de lange reis terug naar Nederland. We hopen zaterdag om 16 in Amsterdam aan te komen.

Wat nog wel grappig is om te vertellen.

Hier pakken ze stoelen in in plastic. Mijn vader deed ook plastic om bv de afstandsbediening. Want dan werd het niet vuil.

En Richard deed ook iets wat mijn vader deed. Nml als hij ergens was en de peukjes niet kwijt kon. Maakte hij die uit en stopte die terug in een pakje sigaretten.

Verder hebben we vele spelletjes gespeeld. Dit was toen Laura en ik alleen waren erg gezellig en leuk want bij ons was de winst verdeeld. De ene keer won Laura en de andere keer ik. Maar met Richard erbij is alles anders. Tjonge jonge wat een geluk heeft die man. Werkelijk bij bijna elk spelletje won hij.

Hij heeft het misschien ook wel,te verduren gehad te twee van die gezellige vrouwen die al drie weken bij elkaar waren en het best heel gezellig hadden. Maar aan alles komt een eind. Ik zit nu dit te schrijven terwijl we op de taxi wachten die ons naar het vliegveld brengt om terug te gaan naarNederland.

En dan nog 1 dag vrij en dan moet ik alweer werken.

Ik kan wel zeggen dat ik het ontzettend leuk heb gehad, vele dingen heb gezien en geleerd en massa,s ervaringen opgedaan. En het was tekort..

De spreuk van travel active kan ik zeker ondersteunen.

We can not do greath things in this world,

We can only do small things with greath love!!

En mijn eigen spreuk:

You are never too old to learn,

Do what you want to do.

Enjoy, learn and grow!

Reacties

Reacties

Johan en Fetsje

Hallo fam. Wat fijn dat jullie hier van genoten hebben. Allemaal leuke en spannende dingen beleeft . Horen vast nog vele leuke verhalen . Goede terug reis.. Groetjes Xx

Albert en Annelies

Wat een belevenis; om je leven lang op terug te kijken. Teveel indrukken om ineens te verwerken lijkt me?
Lieve buurtjes, een hele goede vlucht terug. Met veel koffie, wifi, gezellige app momentjes en weinig vertraging!
Tot donderdag!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active