lauranancy.reismee.nl

Wat een reis....

Vrijdag 4.45 de wekker. Nog een Nederlands ontbijtje. Een knuffel van Marck. Om 5.45 vertrekken we naar Almere. Waar we nog net de trein kunnen halen naar Schiphol. Oei bijna de trein in zonder de rugzak van Laura, die had Richard nog om. Gelukkig ontdektten we het op tijd.

Op Schiphol aangekomen op zoek naar waar we moeten inchecken en hoe het zit met de bagage. Alles gaat nu via selfservice inchecken. Maar het gaat goed. Dan blijkt dat we misschien onze bagage in Johannesburg moeten oppikken. Omdat het geen rechtstreekse vlucht is. Gelukkig helpt een meisje bij de balie ons en die checkt ons in ook voor de vlucht van Johannesburg naar livingstone en zorgt dat de bagage direct door gaat naar livingstone.

Dan moet je wachten, wachten en nog eens wachten. We vertrekken iets later en eenmaal in het vliegtuig hebben we weer vertraging. Dan is er iemand die het paspoort kwijt is en van wie de bagage wel in de laadruimte van het vliegtuig zit. Dus weer wat langer wachten.

We vertrekken om 11.30 en dat gaat super goed. Wat wordt je in het vliegtuig verwent. 3 x een maaltijd en ook regelmatig drinken. Prima. Alleen wel een lange zit. Om 22 uur aangekomen en dan krijg je weer het ritueel paspoort controle en waar moet je naar toe. Maar ook toen de pendelbus gevonden die ons naar het hotel brengt waar we de nacht verblijven.

De volgende dag opnieuw vroeg op om eerst te ontbijten en opnieuw naar het vliegveld in Johannesburg te gaan, want ook daar moet je ongeveer 3 uur van te voren aanwezig zijn. Weer zoeken en kijken want waar moet je naar toe?? Er kwam hulp, een jongeman die ons hielp en ons naar de incheckbalie bracht en vervolgens naar de paspoort controle. Erg aardige jongeman maar we hadden het alleen ook gered. bij de paspoortcontrole vroeg hij dan ook of nog iets hadden voor hem??? Zo gaat dat dus. Ze bieden zich zelf aan en verwachten dan ook nog wat.

Ook nu ging het verder goed. We vlogen door met een veel kleiner vliegtuig en de vlucht was ook maar 2 uurtjes. We konden mooi naar buiten kijken en om 12.45 landden we in Livingstone. Dan komt opnieuw het ritueel van paspoortcontrole en visum aanvraag. Dus weer wachten. Na bijna een uur staan we buiten met gelukkig ook de bagage. We werden opgehaald door Rebecca. Zij is de initiator van Dream Livingstone en verteld ons in de autorit naar het guesthouse het een ander over Zambia en Livingstone.

En tja het ziet er hier toch echt wel anders uit dan in Johannesburg. Veel zand, dor en mensen die overal lopen langs de weg. Bij het guesthouse aangekomen worden we door Rebecca rondgeleid en naar "ons" huisje gebracht. Klein maar wel iets voor onszelf. 2 bedden, tafel, stoelen, douche en wc. Het ziet er echt wel anders uit dan bij ons. eerst maar even bijkomen en alles op ons in laten werken. Dan langzaam onze tas uitpakken. En tja dan komen we erachter dat we de verkeerde stekker mee hebben. Helaas dus die zullen we hier nieuw moeten halen. Ook zijn er geen muskieten netten maar wel veel muggen. Dus gelijk maar insmeren met deet.

tussen door wordt het eten gebracht en dan is het tijd om maar even internet op te zoeken om een eerste verhaal te vertellen en het thuisfront te laten weten dat we veilig zijn aangekomen.

Nou dat waren onze eerste 2 dagen die zijn goed gegaan. Morgen rustdag om maandag te beginnen met een introductie en een gesprek waar we vrijwilligerswerk gaan doen.

tot de volgende x

groetjes Laura en Nancy

Karin engelsman

Nou een hele reis zo te lezen maarvgelukkig goed aangekomen. Ik wens jullie heel veel plezier en hoop voor jullie dat dit een super ervaring wordt????????????

dinie

mooi dat jullie naar twee lange dagen van reizen goed zijn aan gekomen maar even lekker bij komen morgen
veel suces met de rest van jullie mooie reis !!!!

Renate

Fijn dat jullie goed zijn aangekomen. Ff bijkomen van de eerste cultuurshock is wel belangrijk want in het écht is toch beduidend anders dan er over te lezen of het zien van foto's. Net als jullie ben ik benieuwd naar jullie uiteindelijke vrijwilligersplek en een foto van jullie 'huisje' ben ik ook benieuwd naar. Onze cultuurshock bestond dit weekend uit Oerlollen!!!! Vol verbazing gekeken naar een goochelaar(straattheater Midsland) en neemt je te grazen terwijl je er met je neus bovenop staat.

Elizabeth

De eerste avonturen al beleefd, herkenbaar alles uitzoeken, uitvinden wachtten en ongevraagd hulp krijgen... haha hoort er allemaal bij! Ben benieuwd naar de rest,.... veel plezier! Xxxx

Sylvia

Hoi lieve Nancy en Laura,

Wat een mooi verhaal en idd ook zeer herkenbaar dat er geld gevraagd wordt nadat mensen zelf hun hulp aanbieden! ! Heel veel plezier en succes gewenst en geniet van t moment! !!!@

X Syl

Jolien

Fijn om te lezen dat jullie goed zijn aangekomen!! Heel veel succes en ben benieuwd naar jullie avonturen!!

Dikke tutter Jolien

Pauline

Ik lees even bij 'van onderaf' dus nu hier aangekomen heb ik al een vette glimlach! Prachtig zoals je de reis beschrijft Nancy en het wachten en zoeken herken ik, hoewel niet van Afrika ... Fijn dat alles goed gegaan is! Succes, geniet en heb het goed! Groetjes, Pauline