lauranancy.reismee.nl

De eerste werkdagen

Half 9 vertrokken we op de fiets naar ons werk. De eerste x fietste er iemand met ons mee zodat we de weg weten. Langs de weg lopen/zitten heel veel mensen. We komen over een spoor en langs dat spoor lopen ook mensen. Je moet hier links fietsen en rijden net als in Engeland. Dat is uitkijken en wennen. Het is ongeveer een kwartier fietsen de heenweg is prima te doen. Dan gaan we de berg af en dat gaat best snel. Maar de terug weg moeten we diezelfde heuvel omhoog en dat rond het middaguur de warmste tijd, de zon staat hoog. En de fietsen zijn natuurlijk niet in dezelfde staat als thuis. Dan wil je wel zweten En daar krijg je ook echt een betonnen kont van. Toch is het fietsen leuk want er wordt veel gezwaaid, geroepen, gelachen en gefloten. En lopend wat vele andere vrijwilligers moeten doen is toch snel driekwartier.

Daar aangekomen melden we ons bij het kantoor, hebben een kort gesprekje en worden naar de wasserij gebracht. Daar begint onze werkdag mee. Helpen met de was en dat is veel en alles met de hand. Ook hier is veel plezier. Er gaat heel wat zeep door heen en we krijgen uitleg hoe we het moeten wassen want wij doen het niet goed, en omdat we het niet gewend zijn zo te wassen liggen na 3 dagen onze vingers al open.

Na de wasserij worden we naar de bibliotheek/speelruimte gebracht en komen de kinderen bij ons. Dit zijn in ieder geval de twee jongsten die nog niet naar schoolgaan en de kinderen die nog moeten of terug komen van school. Hier wordt gespeeld met een speelgoed. Het lijkt heel veel maar het is bijna allemaal of niet compleet of stuk. Toch vermaken de kinderen zicH hier prima mee. Ook wordt er gelezen, samen met ons of alleen. Ditzelfde doen we smiddags. Als we komen komen de kinderen gelijk bij ons en willen graag met ons mee naar de library.

elke ochtend gaan we eerst naar de wasserij en daarna naar de speelruimte en in de middag zijn we de hele tijd in de speelruimte maar dat zijn maar 2 uurtjes. de kinderen durven steeds meer te vragen, vandaag vroegen 2 meisjes of laura hun Nederlands wou leren dus in de middag deed ze dat. Eerst het alfabet en toen woordjes of zinnen die zij wouden weten. Het was gezellig en ze hadden lol want sommige woorden konde. Ze moeizaam uitspreken.

dinsdag avond na het eten en even een spelletje gespeeld te hebben wou Laura gaan douchen maar ze was er niet alleen en was namelijk een salamander in de badkamer dus ging ze de volgende ochtend maar douchen. Maar de volgende ochtend haar grote vriend de salamander er nog steeds Dus hebben we hem gevangen met een bakje.

Woensdags zijn we met de taxi naar het dorp geweest. hierrbij moet je goed opletten welke taxi je neemt maar ook moet je van te voren een prijsafspraak maken. En ja ook dat is gelukt. Voor $3 wordt je gewoon er naar toe gebracht. Bij een andere bank gepint en gelukkig lukte dat wel. Daarna nog naar de supermarkt want we hadden gezien dat we vis zouden krijgen en dat is niet onze favoriet. Hiervoor dus wat croissantjes gehaald. Komen we terug is de stroom weer uitgevallen. Iets wat elke dag wel een keer gebeurt. Deze x duurde het wel erg lang namelijk 2 en half uur. Dan krijg je ook later eten en is de WiFi dus ook niet aanwezig. En wat doen we dan? Spelletjes, kaarten en dobbelen.

Zoals jullie weten moeten wij malaria pillen slikken en wij zijn in pilletjes slikken niet grote sterren. Maar het gaat ons goed af behalve gisteravond. laura stikte bijna in het pilletje en spuugde het pilletje met water en al uit oepss....

Vandaag hebben we een lijst gekregen met de activiteiten watze kunnen gaan doen en ook stond er op dat ik naar cheshire home mag. Morgen eerst een gesprek met Rebecca over hoe en wat. Wordt vervolgd.

Lisa

Klink echt heel leuk Nancy! Nog heel veel plezier en succes!! ????????

Annemarie kootstra

Klinkt erg leuk en een hele belevenis.
Van harte gefeliciteerd met je verjaardag maandag vab ons allen.

Jolien

Cool Nancy en Laura!!
Echt bewonderenswaardig wat jullie daar doen. Wat een avontuur! Leuk om jullie verhalen te lezen en de foto's te bekijken! Ben benieuwd naar jullie volgende belevenis!

Groetjes Jolien

Johan en Fetje

Hoi Nancy en Laura.

Wat een leuke verhalen om te lezen, wat een belevenissen doen jullie op daar.
Maak er nog een mooie tijd van.
Nancy van harte gefeliciteerd met je verjaardag.

Groet en kus Johan fetje.

Nancy

Dank jullie allemaal voor de felicitaties en reacties. Het is voor ons ook leuk om te weten dat het blog gelezen wordt. We hebben het nog steeds erg naar onze zin al is het niet leuk dat de stroom bijna elke dag ruim 3 tot 5 uur weg is.
Groetjes

Pauline

Het is indrukwekkend om het zo achter elkaar aan te lezen! Mooi! En kennelijk was je jarig 'buuf' ... van harte! Zo dichtbij (thuis) en zo ver weg (nu) in één adem of typregel, haha. Groetjes, Pauline