lauranancy.reismee.nl

Tweede werkweek school Cheshire home

Vrijdagmiddag 17.30. De tweede week zit er op . Wat gaat dat snel. Na maandags met de taxi naar Cheshire home te zijn geweest ben ik de dagen erna op de fiets gegaan. Hetbis midden in het centrum. Smorgens is dat wel goed te doen maar middags om 12 uur terug is het erg druk. De auto,s houden niet echt rekening met fietsers dus dan is het wel oppassen geblazen.

ik begin om 8 uur. Dat is best vroeg want Laura begint pas om 9 en kan dus lekker uitslapen. wanneer ik daar kom wachten we op het busje wat de kinderen van huis op haalt. Die komt vaak tussen 8.30 en 8.45 aan. Dan worden de rolstoelen voor een aantal kinderen opgehaald en die worden of door de chauffeur of door de oudste jongens van school uit de bus gehaald en in de rolstoel gezet. Het zijn oude rolstoelen. Soms zitten er geen banden meer op of hebben ze op de zitting een tuinstoeltje gezet waar de kinderen op zitten. Echt erg eenvoudig. De kinderen gaan naar de klas. De teachers staan dan soms best nog lang buiten te praten. Als ze in de klas komt moeten de kinderen gaan staan en zeggen ze goodmorning teacher en de teacher zegt dit ook en vraagt hoe het met ze gaat. Daarna mogen ze gaan zitten.en wordt aan de oudsten gevraagd het bord schoon te maken en de tafels. En vaak moeten ze dit ook in de andere klas doen. Daarna begint de les vaak eerst met rekenen. 3 sommen. Er zijn kinderen die het zelfstandig kunnen maar ook die veel hulp nodig hebben. rond 10 uur moeten ze hun handen wassen en krijgt ieder kind een kop thee en 2 plakken brood. Soms gaan we als het op is naar buiten en soms gaat de juf nog door met een aantal lessen. ze heeft al verteld over elkaar helpen ook thuis dat je zelf je bed op moet maken en je moeder kan helpen. Ze verteld het vind ik wel op een eenvoudige vrolijke positieve manier. Zo hebben we het deze week gehad over de seizoenen en goed gevarieerd eten. donderdag kwam de teacher naar me toe en vertelde dat ze me vandaag de ruimte gaf om zelf les te geven. Nou daar was ik niet op voorbereid dus maar netjes gezegd dat ik niks had voorbereid dus het maar een andere keer doe. Nu ben ik bij sunbird me maar een beetje aan het voorbereiden op de kleuren , de seizoenen, tellen en de vormen. zodat als ik. Of een keer de vraag krijg ik dat gewoon kan doen.

Soms gaan we naar buiten. Dan wordt er een kleed gepakt waar de kinderen op moeten zitten en voor de teachers worden er stoelen gehaald. Er wordt van de kinderen verwacht dat ze op het kleed blijven zitten. Als dat 15 min is tot daar aan toe maar het duurt soms wel een uur. En dan wordt er weinig door de teachers gedaan. Maar ja zo gaat dat dus hier. We hebben ook van een andere vrijwilliger gehoord dat teachers soms gewoon niet komen. Heel vreemd. Maar het gebeurt dus allemaal. er is deze week ook nog een andere vrijwilliger gekomen op de school. Het is een Belgische student. Wel leuk want we kunnen Nederlands met elkaar praten. Aangezien de teachers ons er niet echt bij betrekken hebben we zo wel wat aan elkaar.

vandaag was er sportdag. Ik had hoge verwachtingen. We zouden iets doen met muziek en bewegen en spelletjes. De juffen hadden in plaats van rokken vandaag broeken aan. maar verder stond er niks klaar. De kinderen kwamen en we begonnen heel kort in de klas en daarna gelijk naar buiten. Daar stonden we dan. Te wachten tot er iets ging gebeuren. er werd met elkaar gesproken maar verder niks. Op bepaald moment werd tegen de Belgische student gezegd dat zij toch iets had voorbereid. Maar dit was niet zo. Zij schrok net als ik van die vraag. Maar toen werden er ballen gehaald, kleine en een hele groten. Er was een groepje met rolstoelers en lopende kinderen. Hier werd een tijdeje mee gespeeld, rollen, gooien en vangen. Daarna werden er nog wat andere spelletjes gehaald maar die waren veel te klein en veel te moeilijk. Maar goed dan bedenk je daar wel andere dingen mee. je moet hier eigenlijk gewoon heeeeel veeeel zelf initiatief tonen door allerlei dingen zo maar te gaan doen. Niet teveel,vragen maar gewoon doen. Daar moet ik wel aan wennen. Maar ik heb nog een week. Of eigenlijk 3 dagen want maandag en dinsdag het officiële vakantie in zambia.

Reacties

Reacties

Jolien

Jeetje Nancy! Wat gaat die tijd dan alweer snel he! Heb je zo al 2 weeken erop zitten! Genoeg ervaringen zo te horen! Lijkt me allemaal erg primitief allemaal! Kun je na gaan wat je met weinig middelen al kunt betekenen. Geniet nog van de laatste dagen. Kun je daarna weer knuffelen met Richard en vakantie vieren!!

Dikke kus!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active